donderdag 1 augustus 2013

Hitte en cocktails, oftewel dag 2

Ondanks het late tijdstip gisteren waren we al om zeven uur wakker. Karin kon vrij makkelijk weer in slaap vallen, maar bij mij duurde het even (al is het uiteindelijk wel gelukt). Uiteindelijk hebben we tot kwart over negen geslapen en zijn we pas om half elf klaar om Miami te bezoeken. vandaag wilden we het bij South Beach houden en een beetje acclimatiseren. Al waren de weerberichten niet heel rooskleurig het is wel bloedheet en zoals bleek ook wel heel zonnig. We lieten de auto staan en zijn met de bus richting het Holocaust Memorial vertrokken. We kwamen wel wat aan het dwalen en uiteindelijk zijn we via de botanische tuinen toch bij het Holocaust Memorial aangekomen. En dat was wel heel indrukwekkend.. Net zoals bij de reis naar Washington bleek maar weer dat de Amerikanen wel herdenkingsmonumenten kunnen bouwen. Gruwelijk mooi en beide woorden zijn heel letterlijk te nemen.
                                                                Vlinder in de botanische tuin..

Holocaust Memorial

Het was vandaag warm en overwegend zonnig. De twee flinke stortbuien van vandaag misten we net doordat we een Cubaans tentje in waren gegaan om wat te eten. Ondanks deze hitte hebben we veel gelopen en we zijn dus vanaf het Holocaust Memorial via wat winkeltjes op Lincoln Road naar het strand gelopen.

Strandwacht
                                                                                       Pootje baden in de oceaan.

Via het strand zijn we doorgelopen naar Ocean Drive. De art-deco panden zijn wereldberoemd en ook wij konden de kleurige en diverse panden wel waarderen. We lieten ons uiteindelijk verlokken tot een cocktail tijdens happy hour en aangezien we niet zulke drinkers zijn, we het heet hadden en nog wat vermoeid waren kwamen die best hard aan.
                                                                      Art-deco aan de Oceandrive

Happy hour

We hebben het dan ook maar mooi bij eentje gehouden om daarna weer een stukje te lopen. Weer op Lincoln Road hebben we eerst de Apple Store en vervolgens een pizzeria opgezocht.. Het werd al laat en na al dat gesjouw van vandaag hebben we ons heel luxe per taxi terug laten brengen naar het hotel.. Nu nog even relaxen en internetten en dan zwaaien we af..

1. Jullie blog ontdekt en de eerste post van 2010 ook gelezen. Wat een bijzondere reis voor jullie.
    Leuk om mee te lezen want binnenkort ga ik samen met m'n dochter ook naar Miami en Orlando.
    Leuk om alvast in de stemming te komen.
    Veel plezier.

2. Erg leuk om jullie vriendschap zo hier te vieren. Volgend jaar ben ik 25 jaar bevriend met mijn vriendin en ik heb al geroepen dat wij New York moeten gaan doen met zijn 2en. Enjoy!

3. Wat gezellig samen naar florida!! Geniet ervan wij gaan de verhalen lezen super leuk.
    Groetjes de moolenschotjes

4. Gezellig saampjes op pad! En al goed begonnen in Miami met een lekkere cocktail! Mjammie!
    Heel veel plezier en ik ga jullie verhalen volgen om alvast in de stemming te komen