maandag 2 september 2013

Rustdag / Kelly Park - dag 21

Omdat ik de laatste dag (de terugreis) ziek werd, heeft mijn blog stil gelegen, maar gelukkig ben ik weer op de been en nu wil ik dus mijn blog nog even afmaken voor ik vergeet wat we die dagen gedaan hebben.
Ik was met mijn blog gebleven bij Magic Kingdom en dus hadden we we twee pretparkdagen gehad. Dag 21 was dus weer een rustdag en natuurlijk zijn we die begonnen door uit te slapen.. We wilden in eerste instantie een ontbijtbuffet doen, maar besloten toch in ons appartement te eten. Het idee was om vandaag rustig aan te doen maar nu wel eens iets anders dan pretparken of winkels te zien in Orlando en dat werd Kelly Park. Kelly Park is een groot natuurgebied ten noorden van Orlando, waar je verschillende delen had waaronder Rock Springs. Je hebt er natuur, maar ook mogelijkheden om in de rivier te zwemmen of in een grote band te dobberen. Binnen het park kun je geen band huren maar vlak voor de entree vind je wel een diner waar ze grote binnenbanden verhuren. Wij keken onze ogen uit, want die diner bleek echt een hilbilly-tent te zijn, buiten stonden de motoren en binnen zaten de getatoeĆ«erde  kerels met vage baarden..
                   Binnen durfden we geen foto's te maken, maar buiten natuurlijk wel...

We konden in ieder geval zonder problemen banden huren, mijn zorgpas bleek voldoende borg en zo namen we dus twee banden mee en legden die op de auto. Voorzichtig rijdend legden we de laatste paar honderd meter af en we parkeerden de wagen.
                                       De banden op de auto.

Het was rustig in Kelly Park en een picknicktafel vinden was dus helemaal geen probleem. Er waren toiletten, douches en het zag er prima uit... We pakten de spullen en installeerden ons, maar al gauw wilden we natuurlijk ook de rivier verkennen met de banden. Wat is het hier mooi, groen en wat een superhelder water.. Fijn, want er wordt gewaarschuwd voor alligators en die kom ik liever niet onverwachts tegen. De hele vakantie waren wij op de uitkijk voor alligators, maar vandaag was ik blij ze niet gezien te hebben. 
We gingen het water in, maar zo zeg.. Koud!!! Het is stromend water en warmt daardoor niet op in de zon. Wij zijn kou duidelijk niet meer gewend en na natte voeten te hebben gehaald, proberen we zonder nat te worden in de band te gaan liggen. Dat ging aardig goed en al gauw dreven we lekker in de stroom. 

Zo in de natuur is toch wel leuker en mooier als in een kunstmatig riviertje in het watpark en ook de watertemperatuur begon te wennen. Het stroomde ook aardig door en na 10 minuten kwamen we uit bij een meertje. Je kon hier uitsappen en omdat het riviertje een hele ruime buitenbocht maakte hoefde je vanaf dat punt maar een heel klein stukje te lopen (een paar minuten maar)naar de picknickplek en het beginpunt. Je kunt ook nog een stukje verder drijven en dan moet je 10 minuten extra lopen door het bos. Wij hadden geen problemen met een wandelingetje en dreven verder. Onderweg zagen we nog een schildpad en heel veel visjes. Bij het eindpunt is een brug en je kunt makkelijk de kant op (sowieso is het bijna overal ondiep) en verderop gaat de rivier wel verder maar kan ik me voorstellen dat de begroeiing te vol is en dat daar die alligators ook echt zullen voorkomen. Wij lopen dus op ons gemak terug.
                            Een schildpad is aan de rand lekker aan het zonnen.

We lezen wat en picknicken met de spullen die we meegenomen hebben. Maar natuurlijk willen we nog wel wat dobberen in de banden en dus maken we nog twee rondjes.. Inmiddels wordt het wat later en merken we dat we behoorlijk de grazen worden genomen door de muggen. Bij de douches spoelen we ons af en drogen we ons zoveel mogelijk af.. Na nog even wat te lezen pakken we de auto, brengen we de banden terug en ik rijd terug naar Orlando. In het appartement kunnen we dan nog even relaxen en we zoeken dan onze bedden op. Nog een volle dag en we gaan voor het laatst een pretpark in Orlando bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten